Resident Evil 7 w zasadzie całkowicie zerwał z historią kultowej serii. W grze nadal możemy zauważyć nawiązania do wypracowanych rozwiązań z poprzednich odsłon RE, jednak są one bardziej smaczkami niż faktycznie wpływającymi na rozgrywkę elementami.

Poniżej prezentujemy garść porad, które ułatwią orientację w początkowych etapach zabawy w Resident Evil 7, a także pozwolą lepiej poznać świat gry.

Resident Evil 7 – podstawowe informacje i porady

Przedmioty w lokacjach zawsze pojawiają się w tych samych miejscach, dzięki czemu, gdy ponownie odwiedzasz lokację, nie musisz znów ich szukać. Wyjątek stanowią elementy losowe, które pojawiają się w różnych miejscach. Są to manekiny i duch. Gra posiada trzy zakończenia oraz kilka sekretów. Pamiętaj o tym, gdy prowadzisz rozgrywkę.

Szukaj i bądź spostrzegawczy

Spostrzegawczość w RE7 to klucz do pozyskiwania cennych przedmiotów i amunicji. Jak to bywa w survival horrorach, amunicji w grze jest jak na lekarstwo, dlatego warto ją zbierać i rozsądnie nią dysponować.

Resident Evil 7 poradnik

Bądź dociekliwy

Przeszukuj każdy kąt – otwieraj szuflady, szafy, zaglądaj za meble i szukaj ukrytych przedmiotów za meblami lub przy ścianach. Nie odkładaj poszukiwań na potem, ponieważ w późniejszych etapach gry możesz nie powrócić do danej lokacji.

Strzelaj z zimną krwią

Znalezienie słabych punktów przeciwnika to połowa sukcesu. Pamiętaj, że mimo zabierania dużej ilości obrażeń, strzały w głowę mogą nie okazać się najlepszą taktyką. Często lepiej spowolnić przeciwnika strzelając mu w kolano lub wytrącić mu broń strzelając w rękę.

Do każdego przeciwnika podchodź inaczej

Potwory z czarnego szlamu są łatwe do wyminięcia i zgubienia. Wystarczy uciec do innej lokacji lub pomieszczenia i zamknąć za sobą drzwi. Duża ilość stworów w ciasnych korytarzach może jednak stworzyć duże zagrożenie. Postaraj się utorować sobie drogę i zabijać jedynie tyle potworów, abyś mógł się między nimi przedostać. Nie ma sensu tracić amunicji na eksterminowanie wszystkich.

O ile czarne potwory nie stanowią większego zagrożenia, o tyle członkowie rodziny Backerów mogą przyprawić o zdecydowanie szybszą akcję serca. Mogą ścigać Cię po całym domu. Zarówno drzwi, jak i ściany nie są dla nich przeszkodą. Jedynym miejscem, w którym możesz się przed nimi schronić, są pokoje z maszyną do pisania.

Broń biała może być używana w trybie jednoręcznym i dwuręcznym

Gdy chwycisz broń białą w dwie ręce, będziesz mógł zadawać o wiele większe obrażenia. Dźgnięcia za pomocą dwóch rąk pozwolą Ci lepiej wycelować w część ciała przeciwnika.

Naprawiaj bronie

W grze dostępne są dwie zepsute bronie, które po naprawieniu okazują się zabójczymi narzędziami. Napraw je i pod żadnym pozorem nie wyrzucaj.

Ranking laptopów do Resident Evil 7 – Biohazard

Resident Evil 7 poradnik, jak grać?