Wiele osób zastanawia się skąd wziąć podstawowe informacje dotyczące prowadzenia rozgrywki w Warframe. W odpowiedzi na potrzeby początkujących graczy stworzyliśmy poradnik do Warframe, który przybliży nieco podstawowe zagadnienia.

Kilka słów o samej grze

Warframe to sieciowa gra akcji stworzona na bazie trybu trzecioosobowego. Została wyprodukowana oraz wydana przez studio Digital Extremes. Światowa premiera miała miejsce 15 listopada 2013 roku, a w Europie zawitała na półki sklepowe dopiero 29 listopada 2013 roku. Dedykowana jest na platformy Microsoft Windows, Playstation 4 oraz Xbox One. Cała gra stworzona została w oparciu o model F2P, oznacza to, że gracz może rozpocząć grę, jednak na dalszy przebieg rozgrywki mogą mieć wpływ dokupywane rzeczy. Cała akcja skoncentrowana została w niedalekiej przyszłości, gdzie imperium Gringeer doprowadziło niemal do wymarcia rasę Tenno. Kiedy los słabszej populacji wydaje się być przesądzony, wszystko nagle się zmienia, kiedy Tenno znajdują prastare artefakty w postaci pancerzy bojowych.

Jakie postaci występują w Warframe oraz jak je zmienić?

Poradnik do Warframe warto rozpocząć od jednej z najważniejszych kwestii jak występujące postaci. Gra bogata jest w wielu bohaterów, a każdy z nich posiada swój unikatowy styl. Warframe to rodzaj pancerza, który wykorzystywany jest do walki z wszelkimi istotami wrogimi, jakie napotykamy na naszej drodze. Działa bardzo podobnie do egzoszkieletu. Całą postać tworzy kilka elementów: schemat główny, neurooptyka, powłoka oraz systemy. Postać można zdobyć na kilka sposobów. Na samym rozpoczęciu gry mamy możliwość wybrania jednej z trzech dostępnych postaci- Mag, Volt, Excalibur. Postać można także kupić w sklepie za platynę. Postać można także zdobyć poprzez drobienie i przez wykonywanie konkretnych misji.

Czy można zmienić postać w Warframe?

Otóż w grze możliwa jest jedynie zamiana wybranej na początku postaci na tą, którą zdobędzie się później ewentualnie z misji. Można także kupić nową wykorzystując do tego platynę. Co więcej, gracze mogą także zbudować nowego frame’a na podstawie części, jakie uzyskają z pozytywnego przejścia misji czy pokonania Bossów.

Klasy postaci, jakie występują w początkowej fazie Warframe

Rozpoczynając grę mamy do wyboru jedną z trzech klas postaci. Są to Mag, Excalibur i Volt. Przybliżymy nieco każdą postać, żeby pomóc w wyborze początkującym graczom.

  1. Mag- bazuje na magnetyzmie. Charakteryzuje go średnia pojemność energii ale za to wyposażony został w wzmocnione tarcze. Zapewnia dobrą kontrolę tłumu. Jest najniższym spośród wszystkich Warframe oraz pierwszym żeńskim posiadającym wersję Prime.
  2. Excalibur- to mistrz białej broni. Posiada zdolność przelewania energii w broń. Wyróżnia się niesamowitą umiejętnością szermierki, dzięki czemu może pokonać cały pluton wroga. Okazuje się, że kupienie gotowego Warframe’a jest o wiele tańsze niż jego stopniowe ulepszanie. Posiada niespolaryzowany splot aury.
  3. Volt- wyróżnia się mocą władania elektrycznością, jest niezwykle wszechstronny. Posiada umiejętności, które zadają ogromne obrażenia, jednocześnie zapewniając ochronę oraz wzmacniając bojowe zdolności drużyny.

Czym są syndykaty oraz jakie możliwości wyboru ma gracz Warframe?

Syndykaty to oddzielone organizacje, które charakteryzują się odmiennymi planami, co często rodzi konflikt pomiędzy nimi. Syndykaty odblokowywane są w momencie, kiedy gracz wbije 3 poziom mistrzostwa, można je jednak odblokować po inicjacji przekaźnika. Główne założenie, które dotyczy wszystkich syndykatów, to  wykonywanie misji dla powiększania swojej reputacji, doświadczenia, co w konsekwencji prowadzi do wchodzenia na wyższy poziom członkostwa. W grze wyróżnia się 6 głównych syndykatów o różnych stosunkach między sobą oraz dwa, które żyją obojętnie nie bacząc na pozostałe.

  • Stalowy Meridian- dowodzony przez dezerterkę Grineer, prowadzą walkę partyzancką, są obrońcami kilku kolonii. Sojusz- Czerwony Woal.
  • Arbitrzy Hexis- prawdą i dyscypliną dążą do prawdy, są przykładem pasji w dążeniu do tego co prawdziwe. Sojusz- Cefalon Suda.
  • Cefalon Suda- wyróżnia ich żądza wiedzy i odraza do zniszczenia, polują na każdą siłę w Układzie Słonecznym. Sojusz- Arbitrzy Hexis.
  • Sekwencja Perrin- to błyskotliwi i potężni kupcy, którzy odłamali się od korpus. Ich głównym celem jest przywrócenie porządku za pomocą dobrobytu. Sojusz- Nowa Loka.
  • Czerwony Woal- wszędzie wokół widzą korupcję, honorem zobowiązali się do walki z niezdrowym systemem. Sojusz- Stalowy Meridian.
  • Nowa Loka- to czciciele ludzkiej formy oraz Ziemi sprzed zniszczenia, walczą o odnowę świata opuszczonego. Sojusz- Sekwencja Perrin.

Czym jest forma i jak ją zdobyć?

Mody posiadają swoje wyjątkowe znaczki, które jeśli połączymy z odpowiednim miejscem pobiorą dwukrotnie mniej pojemności. Ich ilość zwiększana jest poprzez dołożenie odpowiedniej formy do danego przedmiotu. Forma to swoisty rodzaj ulepszacza, który wpływa na zwiększenie pojemności poprzez dołożenie odpowiedniego znaczka. Formę można zdobyć na kilka sposobów:

  • Najprostszy sposób to zakupienie paczki 3 form za 35 platyny bezpośrednio ze sklepu w grze.
  • Śledzenie misji typu „alarm”, które co jakiś określony czas przynoszą schemat bądź gotową formę.
  • Chodzenie na misje oznaczone jako „Inwazja”.
  • Otrzymanie formy w nagrodę za otwieranie reliktów.
  • Formę można zdobyć w trakcie otwierania rzadkich skrzynek w czasie misji.

Wiadome jest, że jedna z prostszych metod otrzymania formy polega na chodzeniu na szczeliny pustki. Bardzo często forma tam wypada, jednak wymaga to od gracza posiadania odpowiedniego reliktu. W większości przypadków jednak okazuje się, że natrafimy na schematy formy. Za pomocą specjalnych surowców będzie można przekształcić ją później w formę.

W jaki sposób zdobyć platynę w Warframe?

Platyna jest specjalną walutą w Warframe. Można ją przeznaczyć na przyspieszenie budowy przedmiotów w warsztacie, zakupienie gniazd, Warframe, broni, strażników, skórek oraz wielu innych rzeczy. Można ją nabyć na kilka sposobów:

  • Kupno platyny za realną walutę na Oficjalnej Stronie Warframe (jedna platyna kosztuje ok. 24 grosze).
  • Udział oraz zdobycie miejsca na podium w konkursach Warframe.
  • Za pomocą systemu handlu można wymieniać się z innymi graczami.
  • Oglądanie live Devstreams, jakie pojawiają się na oficjalnym warframe Twichu.

Odblokowanie planet w Warframe

W Warframe występują planety, które stanowią specyficzne regiony. Charakteryzują się różnymi misjami, surowcami oraz poziomami trudności. Każda z planet wyposażona została w swoje własne zestawienie surowców, a także historię, która dotyczy poszczególnych frakcji. Odblokowanie planet następuje przez Moduły Nawigacyjne. Jest to kluczowy element, jaki pozwala na uzyskanie dostępu do konkretnych planet w Układzie Słonecznym. Gracz otrzymuje Moduły Nawigacyjne po pozytywnym zakończeniu misji polegającej na Zabójstwie danego Bossa znajdującego się na planecie. Kiedy otrzymamy Moduł Nawigacyjny, aktywujemy go poprzez zainstalowanie nawigacji na statku Liset w konsoli.

Na czym polega i jak wygląda handel?

Kolejną istotną rzeczą, o jakiej należy wspomnieć w poradniku do Warframe jest handel. Pomimo tego, że większość użytkowników dokonuje go z czystych pobudek, to zdarzają się jednak oszuści, dlatego warto mieć się na baczności.

Czym można handlować?

Oto lista rzeczy dozwolonych, którymi można handlować w Warframe:

  • Mody- można wymieniać wszystkie mody oraz Legendarne Rdzenie. Mody, które aktualnie będą załączone zaznaczone są ikoną w niebieskim kolorze oraz znajdują się w prawym dolnym rogu na modzie.
  • Klucze- możliwa jest wymiana wszystkich Kluczy z pominięciem Klucza Klanowego.
  • Platyna- można handlować tylko legalnie zakupioną platyną, a jej ilość nie ma znaczenia.
  • Części broni wariantu Prime oraz schematy Prime
  • Części Archwingów
  • Hełmy Arcane- tylko kompletnie zbudowane (schematy odpadają).
  • Arcane Enhancements
  • Mody, broń syndykatowa
  • Schematy lądownika
  • Antytoksyny
  • Genotypy Kubrów/Kavatów
  • Soczewki Focus

Stoisko handlowe w Dojo

Specyficzną dekoracją jest Stoisko Handlowe, które można samodzielnie zbudować. Wszystkie dostępne dekoracje znajdują się bowiem w Panelu Operacyjnym. Wystarczy wybrać i umieścić Stoisko Handlowe w Dojo, a następnie dodać wymagane zasoby, aby rozpocząć budowę. Budowę można przyspieszyć Platyną lub po prostu poczekać na jej skończenie. Użytkownicy mogą handlować z dowolną osobą, która znajduje się w ich Dojo, podczas handlu można również prowadzić ze sobą rozmowę.

W jaki sposób handlować w Warframe?

  1. Musisz podejść oraz uaktywnić Stoisko Handlowe.
  2. Wszyscy gracze gotowi do handlu zostaną wyświetleni za pomocą interfejsu Stoiska.
  3. Wybieramy gracza, z którym chcemy rozpocząć handel oraz naciskami przycisk „Wymiana”. Wtedy gracz otrzymuje odpowiednią informację.
  4. Kiedy gracz przyjmie zaproszenie rozpoczyna się handel.
  5. Gracze są zobowiązani do wybrania oraz podania oferowanych części.
  6. Klikamy w jedno z czterech widocznych gniazd i oferujemy część, po czym wyświetla się podatek handlowy za daną część. Kiedy gracze mają możliwość spłaty podatku, wtedy możliwa staje się wymiana. Jeden z graczy może oferować Platynę. Dalej naciskamy „Sprawdź ofertę” oraz przeglądamy oferowane przedmioty.
  7. Do zakończenia transakcji potrzebna jest zgoda obydwu stron. Ofertę można zmienić bądź całkowicie ją anulować.
  8. Gdy dwie strony są gotowe do wymiany, pojawia się przycisk „Zaakceptuj transakcję”, który po naciśnięciu kończy wymianę.

Jak sprzedać broń?

W celu zwolnienia nieco miejsca w naszym ekwipunku gracz ma możliwość sprzedania również swojej broni. Można tego dokonać niezależnie od poziomu broni, jednak nie może to być nasza jedyna broń główna. W pierwszej kolejności naciskamy klawisz Escape i wchodzimy w pole Equipment, a następnie Inventory. Automatycznie pojawi się zakładka dotycząca Warframe bądź broni. Wystarczy zaznaczyć przedmiot, który chcemy sprzedać, a w prawym dolnym rogu pojawi się Sell. Następnie pojawi się okno z podsumowaniem, gdzie naszym oczom ukażą się zaznaczone przedmioty do sprzedania, wtedy potwierdzamy wybór jeszcze raz i gotowe.

Polecane zestawy komputerowe

Poradnik Warframe – jak zdobyć formę, platynę, jak handlować?