Po zdobyciu swojego pierwszego Pokemona czas na rozwój jego oraz postaci, która kierujemy. W tym poradniku dowiesz się za co dostaje się w grze punkty doświadczenia oraz w jaki sposób dokonać ewolucji Pokemona.

Rozwój trenera

trener pokemon go

Oczywiście cała gra opiera się na łapaniu Pokemonów, ale trzeba też pamiętać o wbiciu jak najszybciej poziomu 5, aby móc pojedynkować się w gymach. Dodatkowo dzięki wyższemu poziomowi będziesz w stanie złapać jeszcze potężniejsze stworzenia.

Istnieje wiele sposób na zdobycie punktów doświadczenia, które w grze nazwano XP. Każdy z poziomów wymaga określonej liczby XP, przejście na drugi poziom wymaga zdobycie 1000 XP, na trzeci 2000 XP, a na czwarty 3000 XP i tak dalej.

  • 10 XP – Podkręcony rzut Pokeballem (Curve Ball)
  • 10 XP – Dobry rzut Pokeballem (Nice Throw)
  • 50 XP – Udany rzut Pokeballem (Great Throw)
  • 50 XP – Wejście do Pokestopu
  • 50 XP – Pokonaj Pokemona w trybie Treningu na Arenie (Gym)
  • 100 XP – Walka z innym trenerem w Gymie
  • 100 XP – Świetny rzut Pokeballem (Excellent Throw)
  • 100 XP – Złapanie Pokemona
  • 150 XP – Pokonanie innego trenera w Gymie
  • 200 XP – Wyklucie Pokemona
  • 500 XP – Transformacja Pokemona
  • 500 XP – Złapanie nowego Pokemona

Wykorzystywanie takich przedmiotów, jak kadzidełko oraz moduł Lure jest dobrym sposobem, aby zwiększyć częstotliwość pojawiania się Pokemonów na mapie świata. Spacerowanie w celu skorzystania z pokestopów, to też dobry sposób na pozyskanie XP, jak i przedmiotów, tym bardziej, że odświeżają się co pięć minut.

Jeśli nie masz zbyt dużo Pokeballi, nie marnuj ich na łapanie tych samych Pokemonów, wyjątkiem są sytuacje w których stwierdzisz, że stworek ma bardzo wysokie CP.

Rozwój Pokemona

pokemon pokemon go

Przed podjęciem decyzji o „doładowaniu” należy sprawdzić przede wszystkim, czy dany Pokemon ma wystarczający współczynnik CP. Nie warto jest inwestować Stardust i cukierki w Pokemona o niskiej ilości CP.

Stardust może być wykorzystywany do „doładowywania” wszelkiego rodzaju Pokemonów. Zdobywa się go za łapanie Pokemonów oraz wylęganie ich z ja .

Z kolei cukierki przyzwane są za łapanie Pokemonów, wylęganie jaj oraz przeniesienie Pokemona do profesora Willow. Należy jednak pamiętać, że gdy się na to zgodzimy nie będzie już odwrotu i nie będziemy mogli sprowadzić go z powrotem. Dlatego nadmiar przeciętnych i słabych Pokemonów należy jak najszybciej zamieniać na słodycze, które przydadzą się do dopakowania oraz ewolucji Pokemona.

Aby twój Pokemon otrzymał znaczący wzrost CP należy go wyewoluować. Jeśli chcesz dokonać tego najszybciej, jak jest to możliwe, łap pokemony z tego samego gatunku i przekazuj je profesorowi, w ten sposób dość szybko uzyskasz potrzebną liczbę cukierków, aby dokonać ewolucji.

Warto pamiętać o tym, że poziom twojej postaci ma wpływ na punkty CP Pokemona. Dlatego też oprócz Pokemona należy rozwijać też bohatera, bo bez tego szybko można natrafić na ścianę.

Polecane powerbanki do Pokemon GO

Poradnik Pokemon GO – jak rozwijać trenera i pokemony?