Na ten moment gymy stanowią jedyne miejsce w którym możliwa jest walka. Dlatego też warto jest się dowiedzieć jaka nagroda jest przyznawana za ich obronę, przejęcie lub ile punktów prestiżu trzeba zdobyć, aby podnieść ich poziom.
Gym charakterystyka
Po zdobyciu 5 poziomu przychodzi pora na wybranie drużyny i tym samym opowiedzenie się po jednej ze stron. Choć wybór ten jest czysto teoretyczny, bo wybór nie niesie za sobą żadnych nagród.
Liczbę pokemonów, które mogą przebywać na arenie określa jego poziom. Na początku jest to 1 pokemon, a maksymalnie jest ich 10 przy najwyższym poziomie areny. Poziom gyma spada jeśli ma wolne sloty (niewypełnione pokemonami), a dodatkowo CP pokemona który broni miejsca zostaje obniżone do punktów najsłabszego, który został wyrzucony. Należy pamiętać, że 1 trener może włożyć do gyma maksymalnie 1 pokemona.
Poziom | Wymagane punkty prestiżu |
---|---|
1 | 0 |
2 | 2000 |
3 | 4000 |
4 | 8000 |
5 | 12000 |
6 | 16000 |
7 | 20000 |
8 | 30000 |
9 | 40000 |
10 | 50000 |
Nagrody za obronę gymu
O nagrodę za obronę gymu można ubiegać się raz na 21 godzin, a żeby ją otrzymać należy kliknąć w przycisk znajdujący się w prawym górnym rogu ekranu. Należy też pamiętać, że nie ma tu znaczenia ilość obronionych gymów, bo wciąż nagrodę możesz dostać tylko za jeden z nich.
Choć możesz bronić dowolną liczbę gymów, to nagroda jest przydzielana tylko za 10. Za obronę otrzymujemy 10 Pokecoinsów oraz 500 Stardustów. Co istotne, to na ten moment jest to jedyny sposób na zdobycie Pokecoinsów bez wydawania realnej gotówki.
Warto jest pamiętać, że bronić gyma może tylko Pokemon z pełnym paskiem HP i nie ma możliwości jego wyjęcia dopóki arena nie straci poziomu.W pierwszej kolejności wylatuje najsłabszy pokemon, więc przed włożeniem go warto jest przynajmniej minimalne doładować, aby znaleźć się wyżej w hierarchii.
Każdy z tej samej drużyny może włożyć pokemona na slot. Nawet jeśli Ty zdobyłeś tę siłownie, to nie masz zagwarantowanego miejsca, więc warto się spieszyć i włożyć go jak najszybciej jest to możliwe.
Liczba Gymów | Stardust | Pokécoins |
---|---|---|
1 | 500 | 10 |
2 | 1000 | 20 |
3 | 1500 | 30 |
4 | 2000 | 40 |
5 | 2500 | 50 |
6 | 3000 | 60 |
7 | 3500 | 70 |
8 | 4000 | 80 |
9 | 4500 | 90 |
10 | 5000 | 100 |
Sojusznicze gymy
Do treningu przed sojuszniczym gymem można wysłać wyłącznie jednego pokemona i nie ma możliwości jego leczenia pomiędzy bitwami. Po pokonaniu każdego pokemona z rzędu w przyjaznym gymie otrzymuje ona punkty prestiżu oraz trochę XP. HP podczas trenowania pokemona może spaść do 1, lecz nigdy do 0, więc nie ma potrzebny korzystania z wskrzeszania.
Przed treningiem w pełni „uzbrojonym” gymie z wysokim prestiżem, warto jest potrenować w miejscu, gdzie można nawiązać równą wagą i to nasz pokemon jest silniejszy niż te, które znajdują się na arenie. Jeśli jesteś silniejszy, to dość szybko możesz pokonać rywali. Jeśli jednak jesteś słabszy i pokonanie silnego pokemona z wysokim CP sprawia Ci problem, to wtedy użyj pokemona, który jest tuż poniżej najsłabszego CP w gymie
Poniżej znajduje się tabela z nagrodą dla każdego pokonanego pokemona.
Względne CP | Szacowany prestiż | Szacowane XP |
---|---|---|
Znacznie wyższe | 100 | 15 |
Minimalnie wyższe | 250 | 30 |
Minimalnie niższe | 500 | 50 |
Wrogie gymy
Gym drużyny przeciwnej może być atakowany przez maksymalnie 6 pokemonów, używanych jeden po drugim. Wielu trenerów może zaatakować siłownie równocześnie w tym samym czasie i obrażenia będą zadawane aktywnemu w tym czasie pokemonowi. W ten sposób można zwiększyć szanse na zdobycie gyma.
Pokonanie co najmniej 1 pokemona obniża prestiż gyma, a tym samym spada też poziom siłowni. Kiedy punkty prestiżu spadną do 0, wtedy gym staje się neutralny i każdy z drużyny może ją zdobyć, nawet wtedy gdy nie brała udziału w ataku na siłownię, więc należy się spieszyć.
W przeciwieństwie do sojuszniczych siłowni, jeśli HP pokemona spadnie do 0, to wtedy zemdleje i wymaga wskrzeszenia za pomocą revive, aby można było go wykorzystać ponownie. Choć istnieje możliwość przetransferowania zemdlałego pokemona bez jego uprzedniego leczenia, jeśli chce się ich użyć po prostu jako mięso armatnie. Aby uniknąć wskrzeszania należy uciec z walki lub zmienić pokemona na tego, który ma pełniejszy pasek żyć.
Za pokonania każdego wrogiego pokemona zarabia się 100 XP i obniża prestiż siłowni o 500 punktów. Pokonując wszystkie pokemony znajdujące się na arenie za jednym razem otrzymuję się dodatkowo 50 XP i obniża prestiż gymu o kolejne 1500 punktów.
Akcja | Ilość obniżonego prestiżu | XP |
---|---|---|
Pokonanie pokemona w gymie | 500 | 100 |
Pokonanie wszystkich pokemonów w gymie | 1500 | 50 |
test