Każda z gier skupionych na rozgrywce wieloosobowej ma swój slang, żargon którym gracze się posługują. Nie inaczej jest w przypadku League of Legends, poniżej przedstawiamy najpopularniejsze pojęcia wraz z ich tłumaczeniem.
Pojęcie | Termin |
---|---|
AA (Auto Attack) | Jest to podstawowy atak, który może wykonać bohater. |
Ace | Moment w którym cała drużyna zostania wyeliminowana lub zostanie zabity ostatni bohater. |
AFK (Away From Keyboard) | Określenie używane do tego, że na chwilę odchodzimy od komputera. |
AoE (Area of Effect) | Obszar działania, na przykład umiejętności. |
AP (Ability Power) | Moc umiejętności. |
ArP / ArPen (Armom Penetration) | Statystyka wyrażająca możliwość przebicia pancerza. |
AS / ATS / ASPD (Attack Speed) | Szybkość wykonywania ataku. |
Aura | Umiejętność działająca w trybie pasywnym. |
B (Back) | Komunikat do wycofania się. |
BG (Bad Game) | "Zła gra". |
Bot (Bottom) | Dolna linia na mapie. |
BRB (Be Right Back) | Zaraz wracam. |
Bruiser | Bohater, który jest w stanie zadać spore obrażenia, a przy tym jest dość wytrzymały. |
Brush (Bush) | Trwa / krzaki w którym może się kryć bohater. |
Buff | Bonus modyfikujący statystyki przez pewien czas. |
Burst | Bardzo duża ilość obrażeń zadawanych w bardzo krótkim czasie. |
Carry | Bohater, który jest słaby w początkowej fazie gry, ale z czasem zyskuje na sile. |
CC (Crowd Control) | Umiejętność / efekty, które mogą wpłynąć na mobilność przeciwników. |
CD (Cooldown) | Czas po którym będziemy mogli ponownie użyć naszej umiejętności. |
Creeps / Kripy | Miniony. |
DC (Disconnected) | Rozłączenie się gracza z grą. |
Debuff | Przeciwieństwo Buffa. |
DoT (Damage Over Time) | Obrażenia. |
DPS (Damage Per Second) | Określenie postaci, która specjalizuje się w zadawaniu wysokich, stałych obrażeń. |
Fed / Feed / feednięty / feedować / feeder | Określenia oznaczają, że gracz jest często zabijany przez przeciwników, a tym samym daje im złoto oraz doświadczenie. |
Gank | Rozpoczęcie walki w przewadze liczebnej. |
GG (Good Game) | "Dobra gra". |
GJ (Good Job) | "Dobra robota". |
GL (Good Luck) | "Powodzenia". |
Harass / harassowanie | Wywierać na przeciwniku niekończącą się presje. Przykładowo - zadając obrażenia w każdej możliwej sytuacji. |
Imba (Imbalanced) | Niezbalansowany. |
Kite | Utrzymanie przeciwnika na dystans w taki sposób, aby on nie mógł się zbliżyć do nas i nam zadawać obrażenia. |
KS (Kill Steal) | Obwinianie przeciwnika za zabicie przeciwnika, gdy to my mieliśmy okazje to zrobić. |
Lane (Linia) | Określenie na alejkę w grze. |
Leech | Kiedy przeciwnik jest bardzo agresywny i nie pozwala nam zadawać ostatnich obrażeń minionom, a my staramy się przebywać w pobliżu ginących creepów, aby nie tracić doświadczenia. |
MIA (Missing In Action) | Określenie, że przeciwnik zniknął z linii i nie wiemy gdzie aktualnie jest. |
Mid | Środkowa alejka. |
Miss / ss | To samo, co MIA. |
MS (Movement Speed) | Szybkość poruszania się. |
Noob | Obrażliwe określenie początkującego / słabego gracza. |
OOM (Out of Mana) | Zakomunikowanie drużynie, że nie ma się żadnych punktów many. |
OP (Overpowered) | Zbyt silna (postać). |
Passive | Pasywna umiejętność bohatera. |
Stun | Umiejętność ogłuszająca postać, podczas jej trwania bohater nie może się poruszać. |
Tank | Bohater, którego zadaniem jest skupienie wszystkich ataków przeciwnika na sobie. |
Top | Górna alejka. |
TP | Teleport. |
Ult (Ultimate) | Ostatnia, często najlepsza umiejętność postaci. |