Forza Horizon 3 to dająca dużo frajdy gra wyścigowa. W tym tekście podamy kilka ogólnych zasad i porad, które ułatwią rozgrywkę i pozwolą lepiej zorientować się w wykreowanym przez twórców świecie.

Gra oferuje nam zróżnicowane ustawienia poziomu trudności, dzięki czemu zarówno amator, jak i zawodowy gracz znajdzie w Forzie wyzwanie i duże pokłady satysfakcji. Na samym początku odkryj, którym dostępnym samochodem jeździ Ci się najlepiej. Gdy odpowiednio komfortowo Ci się prowadzi, jednak zaczynasz czuć pewne niedomagania, zacznij modyfikować swój pojazd. Pamiętaj jednak, aby robić to stopniowo i powoli przyzwyczajać się do sterowania i specyfiki pojazdu po każdej modyfikacji.

Prawdziwą satysfakcję daje jazda bez systemu ABS, a także kierowanie samochodem z manualną skrzynią biegów. Jeżeli jednak nie jesteś na to gotowy, nie zmieniaj ustawień za wszelką cenę.

Klasa pojazdów

Nikt nie wymaga od Ciebie, abyś jeździł zawsze najwyższą klasą pojazdów. Wyższa klasa wcale nie oznacza, że jest lepsza. Dostosuj pojazd do swoich preferencji i umiejętności.

Zakręty

Zakręty należy pokonywać możliwie ciasno. Pamiętaj, że hamowanie odbywa się przed zakrętem. Gdy przyhamujesz pojazd w zakręcie, możesz złapać poślizg i wypaść z zakrętu. Podobnie z przyśpieszaniem w zakręcie – zwłaszcza gdy masz mocny pojazd.

Forza Horizon 3 poradnik

Trzymaj się drogi

Skakanie na nierównościach wygląda efektownie, jednak jest niebezpieczne i może znacząco Cię spowolnić. Gdy widzisz nierówność lub tzw. hopkę, lekko przed nią przyhamuj. Jeżeli już jesteś w powietrzu, staraj się ustabilizować tor lotu i wyprostuj koła.

Manualna skrzynia biegów

Ręczna skrzynia biegów jest nieco bardziej wymagająca, jednak umożliwia o wiele dokładniejsze sterowanie nad pojazdem. Dobrze zmieniane biegi w manualnej skrzyni biegów radzą sobie o wiele lepiej od automatycznej skrzyni na: zakrętach, przy wyprzedzaniu oraz rozpędzaniu. Jeżeli wpadasz w nadsterowność lub tracisz przyczepność – zwiększ bieg.

Jedź za przeciwnikiem

Korzystanie z tunelu aerodynamicznego umożliwi Ci zmniejszenie oporów powietrza, dzięki czemu możesz sprawniej się rozpędzić i finalnie wyprzedzić przeciwnika lub kolumnę przeciwników. Jeżeli tylko możesz, wykorzystuj to zjawisko.

Jeżeli Twoje umiejętności stoją na niskim poziomie, często powodujesz wypadki i nie jesteś w stanie zapanować nad pojazdem – włącz uszkodzenia kosmetyczne i opcje przewijania. Opcja uszkodzeń kosmetycznych uchroni Twój pojazd od uszkodzeń mechanicznych przy uderzaniu w przeciwników lub otoczenie. Opcja przewijania pozwoli Ci dokładnie przeanalizować swoje błędy i wyciągnąć z nich wnioski.

Jeździj tym, czym lubisz

Znajdź swoją klasę i trzymaj się jej. Nie dąż do maksymalnie szybkich pojazdów za wszelką cenę. Każda klasa ma swoje wady i zalety i żadna z nich nie jest lepsza od drugiej. Gdy ustaliłeś już swoją klasę, wybierz samochód, którym jeździ Ci się najprzyjemniej. Forza Horizon 3 oferuje aż 300 różnorodnych pojazdów i całą masę opcji tuningowych.

Im więcej pojazdów tym lepiej

Większa ilość dostępnych pojazdów pozwoli Ci dopasować samochód do terenu i panujących warunków na trasie.

Zdobywanie kredytów

Jednym z najszybszych sposobów na bogacenie się w Forza Horizon 3 jest rywalizacja 1 na 1. Najlepiej, gdy mierzysz się z Bossem festiwalu. Za wygrany wyścig możesz dostać wtedy nawet 50 tysięcy kredytów.

Im większy poziom trudności, tym lepiej

Zwiększenie poziomu trudności również wpłynie na zdobywane przez Ciebie kredyty. Im wyższy poziom trudności, tym bogacenie się wzrasta procentowo. Warto również zapisać się do klubu, który umożliwia odblokowywanie dobrze płatnych osiągnięć.

Ranking laptopów do Forza Horizon 3

Poradnik Forza Horizon 3, jak grać? Praktyczne porady