Spis treści
PlayerUnknown’s Battlegrounds to gra która obecnie bije rekordy popularności. Dzięki swojej innowacyjnej mechanice, gra sprawia że o zwycięstwie gracza decydują takie elementy jak taktyka, znajomość mapy, szczęście oraz odpowiednio dobrany ekwipunek. Dzisiaj omówimy ostatni, ale chyba najważniejszy element, czyli cały ekwipunek dostępny w grze.
Plecaki
W grze mamy możliwość zdobywania plecaków, które pozwalają nam na noszenie większej ilości przedmiotów. Występują one w trzystopniowej skali. Poziom pierwszy, ma bardzo ograniczoną ładowność, a z kolei poziom trzeci jest największy i pozwala nam na noszenie największej ilości sprzętu.
Opancerzenie
Do opancerzenia możemy zaliczyć takie elementy ekwipunku jak hełmy czy kamizelki kuloodporne. Podobnie jak plecaki, występują one w trzystopniowej skali. Poziom pierwszy zapewnia najmniejszą ochronę, a poziom trzeci największą.
Broń biała
Najbardziej podstawowa broń. Skuteczna jedynie w walce bezpośredniej, ale z uwagi na to że nie wymaga amunicji, jej posiadanie jest niezwykle istotne w późniejszym czasie rozgrywki.
W grze mamy do dyspozycji następujące bronie białe:
- Patelnia – dość nietypowa broń, która jest zdolna do zrykoszetowania lecącego w naszą stronę pocisku. Możemy trzymać ją w ręce, bądź na plecach – odbija każdy pocisk.
- Łom
- Maczeta
- Sierp
- Normalne uderzenie
- Uderzenie z wyskoku
Broń krótka
Tę kategorię broni możemy podzielić na dwie podgrupy: pistolety oraz rewolwery. Działają one bardzo podobnie z tą różnicą że rewolwery są nieco wolniejsze, posiadają mniejsze magazynki, ale ich obrażenia są większe niż obrażenia zadawane przez pistolety. Do rewolwerów nie możemy montować też wszystkich dodatków dostępnych w grze.
W PUB znajdziesz następującą broń krótką:
- P18C (9mm) – najlepszy z dostępnych pistoletów. Cechuje się dużą szybkostrzelnością, więc warto go mieć przy sobie.
- P92 (9mm) – zadaje średnie obrażenia oraz posiada drugi największy magazynek. Bardzo zbilansowany pistolet nie posiadający ani mocnych, ani słabych cech.
- P1911 (.45 ACP) – posiada mały magazynek, ale zadaje znacznie większe obrażenia. Idealny dla graczy którzy zawsze trafiają do celu.
- Revolver (7.62mm) – podobnie jak poprzednik. Obniżona pojemność magazynku, na korzyść znacznie wyższych obrażeń.
Pistolety maszynowe
W grze posiadamy całe spektrum pistoletów maszynowych. Pistolety te cechuje szybkostrzelność oraz pojemne magazynki, jednak są one mało stabilne i sprawdzają się w walce na bliskie dystanse oraz w zamkniętych pomieszczeniach. Bronie z tej kategorii to:
- Uzi (9 mm) – najpopularniejszy ze wszystkich pistoletów maszynowych. Dobrze sprawdza się jedynie w małych i wąskich pomieszczeniach.
- UMP-9 (9 mm) – zadaje obrażenia zbliżone do Vectora, jednak posiada większy magazynek.
- Tommy Gun (.45 ACP) – dostępny tylko ze zrzutów. Cechuje się magazynkiem mieszczącym 100 naboi, dużą szybkostrzelnością i zadowalającą celnością.
- Vector (.45 ACP) – Szybkostrzelność to jej drugie imię. Opróżnienie całego magazynka trwa mniej niż sekundę.
Karabiny szturmowe
W grze możemy także znaleźć karabiny szturmowe, które są najpopularniejszą i najczęściej używaną bronią. Pozwalają na walkę na każdym dystansie oraz cechują się dość wysokimi obrażeniami. Można nimi strzelać w trzech trybach: ogniem ciągłym, serią lub pojedynczo.
- AK47 (7.62 mm) – jeden z popularniejszych karabinów o dużych obrażeniach.
- GROZA (7.62 mm) – podobnie jak AK47. jedne z największych obrażeń, jednak słaba celność na większe dystanse.
- M16A4 (5.56 mm) – najlepszy karabin pośród wszystkich nieulepszonych. Jednak jest to broń półautomatyczna.
- M416 (5.56 mm) – jeżeli posiadamy wszystkie ulepszenia jest to najlepszy karabin, niestety niezwykle ciężko jest je znaleźc.
- SCAR-L (5.56 mm) – karabin w pełni automatyczny, pozwala na prowadzenie ognia ciągłego kosztem mniejszej celności.
- M249 (5.56 mm) – bardzo podobna broń jak SCAR jednak zadaje mocniejsze obrażenia.
Strzelby
Przy tak wielkiej różnorodności broni dostępnych w grze, nie mogło w niej zabraknąć także strzelby. Przez wielu graczy są one niedoceniane, chociaż w wąskich zamkniętych pomieszczeniach nie mają sobie równych. W grze znajdziemy następujące strzelby:
- S686 – jedyna strzelba która ma załadowane tylko dwa pociski, które przy celnym trafieniu eliminują przeciwnika na miejscu. Wymaga doświadczenia i opanowania.
- S1897 – bardzo podobna do S12K. Zadaje większe obrażenia, jednak znacznie trudniej jest ją znaleźć.
- S12K – najprawdopodobniej najlepsza wśród strzelb. Pozwala oddać aż 5 śmiercionośnych strzałów.
Karabiny snajperskie
Z uwagi na specyfikę rozgrywki, w grze nie mogło zabraknąć także karabinów snajperskich pozwalających eliminować wrogów z dużych oraz bardzo dużych dystansów. Bronie jakie znajdziecie w grze to:
- AWM (.300 Magnum) – lider wśród karabinów snajperskich. Niestety jest dostępna tylko ze zrzutów.
- M24 (7.62 mm) – klasyfikuje się zaraz po AWM i chociaż dzieżko, to można znaleźć go w normalnym dropie. Jest to broń którą zawsze warto podnieść.
- SKS (7.62 mm) – bardzo popularny wśród większości graczy. Jest półautomatyczny dzięki czemu częściej wybacza błędy.
- Kar98k (7.62 mm) – dobry do pojedynczego wykańczania przeciwników pod warunkiem że celujemy (i trafiamy) w głowę.
- VSS (9 mm)
Kusza
Jest to broń dla najbardziej wprawionych graczy. Pozwala na praktyczne bezszelestne wyeliminowanie przeciwnika, jednak cechuje się bardzo długim czasem przeładowania podczas którego jesteśmy praktycznie bezbronni. Jest niesłyszalna nawet z kilku metrów i potrafi zabić jednym bełtem. Jednak jest praktycznie bezużyteczna na dystansie powyżej 400 metrów, dlatego gdy tylko mamy możliwość, powinniśmy wymienić ją na karabin snajperski.
Broń miotana
W grze nie zabrakło także broni miotanej, która przydaje się głównie w późniejszych etapach rozgrywki, kiedy dystanse pomiędzy przeciwnikami znacząco się zmniejszają. Broń miotana pozwala na taktyczne rozgrywanie starcia. W grze dostępne są następujące bronie:
Granat odłamkowy – jest w stanie zabić lub ciężko zranić wroga. Im bliżej celu wybucha, tym większe obrażenia zadaje.
- Koktajl Mołotowa – podpala przeciwników znajdujących się na obszarze rażenia, na skutek czego otrzymują oni obrażenia rozłożone w czasie.
- Granat ogłuszający – na krótką chwilę ogłusza przeciwników.
- Granat dymny – tworzy zasłonę dymną pozwalającą na ucieczkę, bądź zmianę pozycji. Używany także do odwrócenia uwagi.
Dodatki w grze
Oprócz powyższych broni, w grze występuje także szereg różnego rodzaju dodatków do broni. Podczas rozgrywki możemy znaleźć tłumiki, lunety czy celowniki, które poprawiają parametry naszej broni i zwiększają szansę na wyeliminowanie przeciwników. Jednak jest to tak rozległy temat, że napiszemy o tym w osobnym wpisie.
Mamy nadzieję, że powyższe opisy broni pozwolą Ci lepiej zrozumieć mechanikę rozgrywki oraz sprawią że Twoje szansę na przeżycie znacznie się zwiększą.
Polecane zestawy komputerowe do Pugb