W tym poradniku przyjrzymy się postaci Żołnierza 76. Przedstawimy jego mocne i słabe strony oraz zalecaną strategie, aby gra nim była skuteczna i sprawiała radość.

Mocne strony

  • Zadaje dobre obrażenia niezależnie od dystansu (najsłabsze w bardzo dużej odległości).
  • Może leczyć samego siebie lub sojuszników za pomocą Pola Biotycznego.
  • Za pomocą Sprintu jest w stanie dobiec szybko do miejsca akcji lub z niego uciec.
  • Ostateczna umiejętność jest łatwa w użyciu i bardzo skuteczna przeciwko kruchym bohaterom.

Słabe strony

  • W indywidualnych pojedynkach jest przewyższany w każdym aspekcie.
  • Podczas użycia ostatecznej zdolności rozbrzmiewa wyraźne ostrzeżenie audio, przez co wrogowie mogą go z łatwością uniknąć.

Strategia

Żołnierz 76 jest postaciom ofensywną, która najlepiej sprawdza się na froncie zespołu zadając bez ustanku obrażenia wrogom.

Szybki czas przeładowania karabinu sprawia, że możemy nim atakować praktycznie bez przerwy, a jego obrażenia są niebezpieczne w większości odległości. Dlatego też należy wykorzystać tę przewagę i kierować stały ogień w drużynę przeciwną.

Jego Pole Biotyczne pozwala mu pozostać w walce dłużej, a często wykorzystywany Sprint sprawia, że możemy nie opuszczać pola bitwy nawet na sekundę. Zresztą Sprint, to idealna umiejętność, aby wycofać się na moment w celu zregenerowania się, by następnie wrócić do walki z pełnym paskiem życia.

Największą skutecznością Żołnierz 76 wyróżnia się na średnim dystansie. Na krótki przegra praktycznie zawsze z McCree, a tym bardziej nie ma przewagi nad Smugą, Genji lub Żniwiarzem. Z kolei na dużym dystansie będzie miał problemy z Wdową, Hanzo lub Bastionem.

overwatch Żołnierz 76 poradnik

Umiejętności

Ciężki Karabin Pulsacyjny / Heavy Pulse Rifle

Ciężki Karabin Pulsacyjny

Jest to podstawowy atak Żołnierza 76. Wystrzeliwuje on 25 pocisków w 3 sekundy, by w jedną sekundę przeładować magazynek. Skuteczny atak w bezpośrednim starciu w otwartych, jak i zamkniętych przestrzeniach.

Klawisz: LPM

Rakiety Helix / Helix Rockets

Rakiety Helix

Rakiety, które zadają pokaźne obrażenia. Najskuteczniejsze, jako atak kończący lub trafienie uciekiniera. Zadają obrażenia obszarowe, więc łatwo jest zranić pobliskich wrogów.

Klawisz: PPM

Sprint

Sprint

Zwykły bieg, który zwiększa na krótki czas szybkość postaci, a tym samym jej mobilność.

Klawisz: Lewy Shift

Pole Biotyczne / Biotic Field

Pole Biotyczne

Za pomocą emiterem Pola Biotycznego jesteśmy w stanie leczyć sojuszniczych bohaterów, którzy przebywają wystarczająco blisko. Najlepiej działa na małych przestrzeniach, gdzie łatwo jest zebrać wszystkich w jednym miejscu.

Klawisz: E

Wizjer Taktyczny / Tactical Visor

Wizjer Taktyczny
Po użyciu tej umiejętności, nasz celownik automatycznie jest wymierzanych w wrogich bohaterów. Gdy w polu widzenia nie ma żaden przeciwnik, błyskawicznie przeskakuje na innego.

Klawisz: Q

Polecane myszki do Overwatch

Overwatch – Poradnik bohaterów: Żołnierz 76 (Soldier 76)