Złomiarz (Junkrat) jest postacią należącą do klasy Obrona. Dzięki sowitej ilości pułapek, jakie posiada w swoim arsenale świetnie sprawdza się w zabezpieczaniu ciasnych przejść i korytarzy. Odbijające się granaty i miny ogłuszające i odrzucające wrogów potrafią wprowadzić spore zamieszanie na polu bitwy. 

Złomiarz (Junkrat) poradnik

Złomiarz (Junkrat) Informacje ogólne

  • Imię: Jamison Fawkes 
  • Wiek: 25 
  • Rola: Obrona  
  • Trudność: Dwie gwiazdki 
  • Zajęcie: Anarchista, złodziej, specjalista od materiałów wybuchowych, najemnik, zbieracz złomu  
  • Baza operacyjna: Junkertown, Australia 
  • Przynależność: Były członek Śmieciarzy 

 Silna przeciwko: Torbjörn, Zenyatta, Reinhardt, Bastion 

Słaba przeciwko: Fara, McCree, Lúcio 

Złomiarz (Junkrat) słabe i mocne strony

 Mocne strony 

  • Możliwość ranienia przeciwników, których nie widzi 
  • Duże obrażenia w wąskich przejściach 
  • Potrafi zadać ogromne obrażenia po śmierci 
  • Duża mobilność za sprawą miny odrzucającej 

Słabe strony 

  • Słaby na dużych dystansach 
  • Ograniczona przydatność umiejętności 
  • Skuteczny tylko na mapach z wąskimi korytarzami i przejściami 

Złomiarz (Junkrat) Strategia 

Złomiarz jest postacią, która świetnie sprawdzi się na mapach obfitujących w ciasne korytarze (np. Numbania), gdzie bohater może zastawić pułapki, a podczas spotkania z wrogiem zasypać go granatami. Champion świetnie sprawdzi się do przytrzymania wrogów, za pomocą potrzasków oraz ognia zaporowego, dając swojej drużynie czas na zmianę pozycji.  

Używając podstawowej umiejętności, czyli granatnika staraj się przewidywać ruchy wrogiej jednostki, tak aby zadać jak najwięcej obrażeń. Ze względu na to, iż lecące pociski odbijają się od przeszkód, warto jest wykorzystywać zabudowania, aby zadać obrażenia wrogom. Wąskie przejście lub korytarz to dobre miejsce, by maksymalnie wykorzystać potencjał tej umiejętności. Mimo charakteru broni do tzw. snowballowania, warto zastanowić się przed oddaniem strzału chociażby po to, by nie nabijać niepotrzebnie umiejętności specjalnych medyków.  

Umiejętność pasywna Złomiarza umożliwia mu detonację arsenału z ekwipunku po śmierci. Gdy przeciwnicy nie zdążą odsunąć się od naszego ciała odpowiednio szybko, otrzymają oni ogromną ilość obrażeń. Gdy nasza rozgrywka jest już płynna i mamy już jakieś doświadczenie warto jest wykorzystać tą umiejętność na naszą korzyść. Gdy spodziewamy się śmierci dobrym ruchem będzie rzucenie potrzasku i skrócenie dystansu z przeciwnikiem. Istnieje szansa, że wroga jednostka wpadnie w zastawione sidła i zginie razem z nami.  

Kolejną umiejętnością Złomiarza jest Mina Ogłuszająca. Rzucona mina zostaje uzbrojona, a aktywacja odbywa się poprzez naciśnięcie Prawego Przycisku Myszy. Zadaniu obrażeń towarzyszy odepchnięcie jednostek podczas eksplozji. Oprócz tego ładunek może zostać przytwierdzony do ścian czy sufitu. Dobrym rozwiązaniem jest umieszczanie min w przejściach, dzięki którym zadamy obrażenia wrogowi i dokonamy jego relokacji (np. spychając go dodatkowo w Potrzask). Umiejętność ta odpycha również naszego bohatera, dlatego warto używać min w celu dostania się na podwyższenia. Istnieje możliwość detonacji dwóch min w krótkim odstępie czasu, co pozwala na wykonanie wielkiego skoku. 

Super umiejętność Złomiarza polega na wypuszczenie zdalnie sterowanej Mord-Opony, którą można kontrolować przez 10 sekund oraz detonować w odpowiednim momencie. Warto jest dobrze się schować podczas używania tej zdolności, gdyż nasz bohater jest wtedy bezbronny. 

Złomiarz (Junkrat) Umiejętności 

Totalna Masakra

Obłąkańcze poczucie humoru Złomiarza daje o sobie znać nawet po jego śmierci. Kiedy Złomiarz ginie, upuszcza kilka granatów bez zawleczki.

Granatnik  

Podstawowy atak Złomiarza, polegający na wystrzeleniu odbijających się granatów, które wybuchając od razu po zetknięciu się z przeciwnikiem, lub po określonym czasie od wystrzelenia. 

Klawisz: Lewy Przycisk Myszy  

Mina ogłuszająca 

Złomiarz podkłada minę i detonuje ją w wyznaczonym przez nas czasie. Eksplodująca mina zadaje obrażenia przeciwnikom i jednocześnie odpycha ich. Miny można używać do sprawnego przemieszczania samego siebie. 

Klawisz: Shift 

Potrzask 

Złomiarz zakłada sidła, które aktywowane przez nieuważnego wroga, zadają obrażenia i unieruchamiają go. 

Klawisz: E 

Mord-Opona 

Złomiarz wypuszcza zdalnie sterowaną oponę z ładunkiem wybuchowym. Może ona pokonywać przeszkody, a po detonacji zadaje duże obrażenia obszarowe. 

Klawisz: Q 

Overwatch – Poradnik bohaterów: Złomiarz (Junkrat)