Spis treści
Zenyatta jest postacią należącą do klasy Wsparcie, choć jego umiejętności bardziej wskazują na skutecznego mordercę. Wśród bohaterów tej klasy jest najmniej mobilny, również pod kątem leczenia wypada bardzo słabo.
Informacje ogólne Zenyatta
- Imię: Tekarta Zenyatta
- Wiek: 20 lat
- Rola: Wsparcie
- Trudność: Trzy gwiazdki
- Zajęcie: Wędrowny guru, awanturnik
- Baza operacyjna: Klasztor Szambala, Nepal
- Przynależność: Była szambalijski mnich
Silna przeciwko: D.Va, Fara, Zaria, Winston
Słaba przeciwko: Smuga, Trupia Wdowa, Genji, Reinhardt
Zenyatta mocne i słabe strony
Mocne strony
- Wszechstronność
- Kontruje postacie typu asasyn
- Możliwość unikania umiejętności przeciwników przy pomocy Kriostazy
- Potężne obszarowe wzmocnienie sojuszników przy pomocy ultimate
Słabe strony
- Mała ilość punktów życia
- Słaba umiejętność podstawowego leczenia sojusznika (Kula Harmonii)
Zenyatta Strategia
Zenyatta jest postacią klasy Wsparcie, choć jest w stanie zadać ogromne obrażenia wrogim jednostką przy pomocy ognia podstawowego. Posiada umiejętności, dzięki którym może zmienić scenariusz walk drużynowych, przechylając szalę zwycięstwa na swoją stronę.
Podstawowym atak Zenyatty to Kula Zniszczenia. Bohater ciska we wrogie jednostki kulami. Bombardowanie przeciwnika Kulami Zniszczenia zadaje spore obrażenia. Z tego względu Zenyatta dobrze radzi sobie podczas starć. Pociski nie tracą obrażeń z rosnącym dystansem dlatego dobrze jest trzymać się z dala od linii frontu. Alternatywny ogień polega na naładowaniu serii kul. Po 5 sekundach Zenyatta wystrzeliwuje salwę, która świetnie sprawdza się do niszczenia pojedynczych obiektów. Na ogół zawsze lepiej jest stosować ogień podstawowy, gdyż alternatywna opcja kosztuje nas kilka sekund, które bohater poświęca na naładowanie umiejetności.
Kolejną umiejętnością Zenyatty jest Kula Harmonii. Bohater wyrzuca kulę, która przykleja się do sojusznika i dodaje mu punkty zdrowia do czasu, gdy Zenyatta straci towarzysza broni z zasięgu wzroku. Można leczy tylko jedną osobę naraz. Rzucaj tą umiejętność zawsze, gdy widzisz ubytki w zdrowiu sojuszniczych jednostek.
Podobną mechanikę ma Kula Rozdarcia. Ta przeznaczona jest dla wrogów, którzy dotknięci tą umiejętnością wykazują większą podatność na obrażenia. Wroga jednostka pozostaje pod efektem działania czaru tak długo, jak nasz bohater pozostaje przy życiu. Dobrym rozwiązaniem jest rzucanie umiejętności na wrogich Tanków lub postacie, które należy szybko wyeliminować z potyczki.
Ultimate Zenyatty to Transcendencja. Bohater dostaje premię do szybkości i staje się nieśmiertelny. Towarzyszy temu obszarowe leczenie sojuszniczych jednostek w promieniu 10 metrów. Leczenie stoi na poziomie 300 HP/s. Cały czar trwa 6 sekund. Używaj tej umiejętności jeśli zauważysz, że podczas potyczki towarzyszom broni szybko ucieka życie. Czar może również posłużyć jako szybki sposób na wycofanie się i uniknięcie śmierci.
Zenyatta Umiejętności
Kula Zniszczenia
Zenyatta wystrzeliwuje kule zadającą obrażenia. Alternatywny ogień polega na naładowaniu serii strzałów, które nie tracą obrażeń wraz z dystansem.
Klawisz: Lewy Przycisk Myszy, Prawy Przycisk Myszy
Kula Harmonii
Zenyatta ciska kulą energii, która przykleja się do sojusznika i leczy go. Efekt trwa tak długo, jak sojusznicza jednostka pozostaje w zasięgu wzroku bohatera. Można leczyć tylko jedną osobę naraz.
Klawisz: Shift
Kula Rozdarcia
Zenyatta ciska kulą energii, która po przyklejeniu się do wrogiej jednostki zwiększa zadawane jej obrażenia. Efekt trwa do momentu, gdy bohater zginie.
Klawisz: E
Transcendencja
Zenyatta staje się niewrażliwa na ataki przeciwników i przez 6 sekund leczy sojusznicze jednostki w obszarze o promieniu 10 metrów.
Klawisz: Q