Wieprzu jest postacią zaklasyfikowaną do Tanków. Duża ilość punktów życia, świetne zdolności przetrwania czynią z Wieprza trudny cel do zneutralizowania. Ze względu na brak umiejętności osłaniających współtowarzyszy rozgrywki Wieprzu jest rodzynkiem na torcie postaci z tej klasy.

Wieprzu (Roadhog)

Wieprzu (Roadhog) Informacje ogólne

  • Imię: Mako Rutledge
  • Wiek: 48
  • Rola: Tank
  • Trudność: Jedna gwiazdka
  • Zajęcie: Były egzekutor gangu, ochroniarz
  • Baza operacyjna: Junkertown, Australia
  • Przynależność: Były członek Śmieciarzy

Silna przeciwko: Złomiarz, Fara, Lúcio
Słaba przeciwko: Zenyatta, Smuga, Żniwiarz, McCree, Hanzo

Wieprzu (Roadhog) mocne i słabe strony

Mocne strony

  • Duża żywotność
  • Świetny do eliminacji pojedynczych celów
  • Przerywanie umiejętności przeciwników przy pomocy haka
  • Potrafi zadać duże obrażenia na krótkim dystansie

Słabe strony

  • Nieskuteczny na dużych dystansach
  • Podczas leczenia (Odsapnij) Wieprzu jest łatwym celem

Wieprzu (Roadhog) Strategia

Wieprzu jest dość specyficzną postacią i mimo że należy do klasy Tank, nie jest w stanie w pełni obronić „papierowych” sojuszników. Wybierając Wieprza na jedynego Tanka w drużynie nie jest najlepszym rozwiązaniem. Ze względu na charakter, można go potraktować jako DPS-a, czyli postać, której celem jest zadawanie jak największych obrażeń przeciwnikom. Świetnie sprawdzi się na mapach, w których jest dużo wąskich przejść i przepaści. Wystarczy wtedy ściągnąć wroga w dół przy pomocy Haka. Oprócz tego Wieprzu jest dobrym inicjatorem walk drużynowych.

Podstawowym atakiem Wieprza jest strzał ze Szmelcownicy. Jest to broń, która zadaje ogromne obrażenia na krótkim dystansie. Ze względu na to, że Szmelcownica wystrzeliwuje 25 odłamków z dużym rozrzutem nie trzeba zanadto martwić się celnością każdego strzało, gdyż i tak zadamy wrogowi obrażenia. Alternatywny strzał polega na wyrzuceniu pocisku, który po pokonaniu niewielkiego dystansu wybucha, raniąc odłamkami pobliskich wrogów. Gdy pocisk przed rozerwaniem trafi na przeciwnika nie rozrzuci wokół odłamków. Warto o tym pamiętać i używając alternatywnego ognia unikać celowania bezpośrednio we wrogą jednostkę.

Kolejną umiejętnością bohatera jest Hak na łańcuchu. Skuteczna broń służy do przyciągania nieprzyjaciół. Przyciąganiu towarzyszy krótkie ogłuszenie dlatego umiejętność przerywa ataki wroga w tym super umiejętności. Podczas przyciągania hakiem wrogiej jednostki możemy używać Szmelcownicy. Wykonanie pełnej kombinacji na krótkim i średnim dystansie czyni Wieprza skutecznym mordercą. Niestety niezbyt szybkiego. Ogromną ilość obrażeń jakie możemy zadać kompensuje długi czas przeładowania broni po ataku oraz wolne poruszanie się. Warto więc zorientować się w sytuacji nim wyskoczymy na wrogów zza rogu, gdyż zanim dobiegniemy by sięgnąć ich hakiem możemy już nie żyć.

W przypadku, gdy dostaniemy sporą ilość obrażeń i uda nam się schować, do dyspozycji mamy umiejętność Odsapnij. Przez dwie sekundy Wieprzu leczy się za 300 punktów życia, będąc jednocześnie łatwym celem. Przez czas trwania umiejętności bohater nie może wykonać żadnego ruchu. Umiejętności warto używać w momencie, gdy dobrze się schowaliśmy i wiemy, że żaden przeciwnik nie jest w stanie zrobić nam krzywdy przez czas trwania leczenia. Również, gdy jest obok medyk lepiej jest skorzystać z jego usług, aniżeli wyłączyć się na dwie sekundy z walki

Super umiejętność Wieprza to Świniak. Bohater ostrzeliwuje wskazane miejsce przez sześć sekund przy pomocy Szmelcownicy. Wylatujące odłamki ranią wrogów i jednocześnie ich odpychają. Pozwala to zadać ogromne obrażenia nieprzyjaciołom, którzy znajdują się w wąskich przejściach, gdzie przytwierdzeni do ściany otrzymują salwę za salwą. Broń można wykorzystać również do spychania przeciwników w przepaście.

Wieprzu (Roadhog) Umiejętności

Szmelcownica

Podstawowy atak Wieprza polegający na wystrzeleniu z broni odłamków o dużym rozrzucie. Alternatywny ogień wyrzuca pocisk kartaczowy, który po pokonaniu niedużej odległości eksploduje i rani odłamkami wrogie jednostki.
Klawisz: Lewy Przycisk Myszy, Prawy Przycisk Myszy

Hak na łańcuchu

Wieprzu wypuszcza hak przy pomocy, którego przyciąga wrogie jednostki do siebie.
Klawisz: Shift

Odsapnij

Użycie umiejętności powoduje odzyskanie punktów zdrowia.
Klawisz: E

Świniak

Wieprzy zasypuje wrogów salwą odłamków, które zadają obrażenia i odpychają nieprzyjaciół.
Klawisz: Q

Overwatch – Poradnik bohaterów: Wieprzu (Roadhog)