Symmetra jest postacią Wsparcia z podklasą Obrona. Bohater jest dość nietypowym supportem, a to ze względu na to, że jako jedyny z szeregu Wsparcia nie potrafi leczyć sojuszników.

symmetra

Symmetra Informacje ogólne

  • Imię: Satya Vaswani
  • Wiek: 28
  • Rola: Wsparcie
  • Trudność: Dwie gwiazdki
  • Zajęcie: Architech
  • Baza operacyjna: Utopaea, Indie
  • Przynależność: Korporacja Vishkar

Silna przeciwko: D.Va, Genji, Reinhardt
Słaba przeciwko: Winston, Złomiarz, Zarya

Symmetra mocne i słabe strony

Mocne strony

  • Kontrola mapy przy pomocy wieżyczek
  • Obrona punktów przy pomocy wieżyczek
  • Blokowanie wąskich przejść przy pomocy Projektora Fotonowego
  • Przydatny teleport

Słabe strony

  • Skuteczna jedynie w walce z bliska
  • Przydatna na konkretnych mapach

Symmetra Strategia

Symmetra jest specyficzną postacią wśród bohaterów gry Overwatch. Należy do klasy Wsparcie choć często lepiej pasuje do niej Obrona. Jest to jedyna postać supportowa, która nie posiada umiejętności leczenia sojuszników. Gra Symmetrą polega na rozstawianiu w strategicznych miejscach wieżyczek ostrzelających przeciwników, które jednocześnie pełnią funkcję alarmu. Wybierając tego championa drużyna zyska dość dobry map control.

Oprócz tego do zadań Symmetry należy wspieranie sojuszników poprzez nakładanie na nich tarczy. Kluczowym aspektem, dzięki któremu Symmetra staje się przydatna w rozgrywce jest jej super umiejętność, która pozwala na rozstawienie teleportu, transportującego drużynę do uprzednio przygotowanego miejsca. Pod względem walki Symmetra jest w stanie zadać duże obrażenia wrogim jednostkom, ale jedynie na krótkim dystansie. Jak można zauważyć gra tą postacią sprowadza się do kontroli mapy, zabezpieczania wąskich przejść, gdzie może ona zadać duże obrażenia oraz przenoszenia drużyny we wskazane miejsce przy pomocy teleportu.

Wybór tego championa jest dobrym rozwiązaniem dla osób, którzy raczej unikają bezpośrednich starć, a ich styl gry polega na taktycznym zabezpieczaniu strategicznych punktów rozgrywki. Osoby, które mają problem w odnajdywaniu się podczas dynamicznych i nieraz chaotycznych starć, docenią walory gry Symmetrą.
Podczas rozgrywki tą postacią naszym zadaniem jest stawianie wieżyczek, które będą zadawać wysokie obrażenia przeciwnikom oraz będą stanowiły obronę konkretnych punktów na mapie. Niestety mają one małą ilość punktów życia, dlatego ważne jest dobre rozstawienie ich w danym miejscu. Należy bowiem unikać stawiania ich w miejscach widocznych oraz umieszczaniu kilku wieżyczek blisko siebie. Dodatkowym atutem umiejętności jest informowanie Symmetry o pojawieniu się przeciwnika w zasięgu wieżyczki.

Kolejną ważną umiejętnością Symmetry jest jej ultimate, czyli stawianie teleportu. Budując go należy pamiętać o tym, by wybierać mniej widoczne miejsca i dopasowywać je na podstawie taktyki gry drużyny przeciwnej. Warto pamiętać o tym, by wyjście z teleportu było ustawione w taki sposób, aby wychodząc z niego postacie były skierowane na wprost danego celu. Taki sposób używania tej umiejętności ułatwi rozgrywkę sojusznikom.

Symmetra Umiejętności

Projektor fotonowy

Podstawowy atak Symmetry, polegający na wystrzeleniu wiązki zadającej ciągłe obrażenia przeciwnikowi na krótkim dystansie. Obrażenia rosną wraz z czasem utrzymania wiązki. Projektor może również wyzwolić kulę energii, która zadaje znaczne obrażenia.
Klawisz: Lewy Przycisk Myszy, Prawy Przycisk Myszy

Wieżyczka strażnicza

Symmetra rozstawia na polu bitwy małe wieżyczki strażnicze, które zadają obrażenia, gdy wroga jednostka znajdzie się w jej zasięgu. Pociski dodatkowo spowalniają przeciwnika.
Klawisz: Shift

Tarcza fotonowa

Tarcza nakładana na sojuszników, która pochłania obrażenia. Ochrona utrzymuje się na sojuszniku tak długo, jak jest on przy życiu.
Klawisz: E

Teleporter

Symmetra umieszcza w swojej aktualnej pozycji odbiornik teleportacyjny. Portal wejściowy jest automatycznie umieszczany w miejscu startowym drużyny.
Klawisz: Q

Overwatch – Poradnik bohaterów: Symmetra