Reinhardt jest postacią, która należy do klasy Tank. Ze względu na swój charakter, jest on typowym przedstawicielem tej klasy. Dużo ilość życia, mała mobilność i sporo umiejętności ochraniających sojuszników to cechy Reinhardta. 

Reinhardt Informacje ogólne

Reinhardt poradnik, bohater overwatch, reinhardt

  • Imię: Reinhardt Wilhelm
  • Wiek: 61 lat
  • Rola: Tank
  • Trudność: Jedna gwiazdka
  • Zajęcie: Awanturnik
  • Baza operacyjna: Stuttgart, Niemcy
  • Przynależność: Były agent Overwatch 

Silna przeciwko: Wieprzu, Torbjorn, Zenyatta, Trupia Wdowa

Słaba przeciwko: Żniwiarz, Symmetra, Smuga

Reinhardt słabe i mocne strony

Mocne strony

  • Duża ilość punktów życia
  • Skuteczny na krótkim dystansie
  • Wytrzymała tarcza o dużych rozmiarach
  • Silny atak dystansowy przenikające wrogie osłony (Ogniste Uderzenie)
  • 2,5 sekundowy stun z ultimate

Słabe strony

  • Mała mobilność
  • Otoczony jest łatwym celem

Reinhardt Strategia

Reinhardt jest typowym Tankiem. Oznacza to, że jego miejsce to linia frontu, gdzie współpracując z sojusznikami potrafi siać spustoszenie. Ze względu na prostą mechanikę odnajdzie się tak w ataku, jak i w obronie. Przydatność Reinhardta jest ściśle uzależniona od kooperacji sojuszników. Oznacza to, że nie jest on na tyle samodzielny by skutecznie przeprowadzić atak i nie zostać zabity, gdy spotka się z wrogimi jednostkami. Zajmując pozycje obronne kluczowe jest rozważne wykorzystywanie tarczy osłaniającej również sojuszników.

Podstawową umiejętnością Reinhardta jest Młot Rakietowy. Postać wymachuje młotem zadając obrażenia w zasięgu 5 metrów, jednocześnie odpychając wrogów. Obrażenia w wysokości 75 punktów co sekundę nie imponują, ale biorąc pod uwagę ilość punktów życia i pancerza naszego bohatera, jesteśmy w stanie pokonać większość championów na krótkim dystansie. Łatwość obsługi i możliwość ranienia wielu wrogich jednostek czyni z tej umiejętności skuteczną broń.

Flagową umiejętnością Reinhardta jest Pole Osłonowe. Postać tworzy tarcze mającą aż 2000 punktów wytrzymałości. Drużyna poruszająca się w zwarciu jest w stanie przebyć spory dystans i dostać się w strategiczne miejsce. Umiejętność jest przydatna zarówno w walce, jak i do obrony podczas wycofywania się ze starcia. Aby skutecznie osłaniać drużynę należy zawsze być w pobliżu swoich towarzyszy broni. Warto również zostawić część tarczy na wypadek nieoczekiwanych zwrotów akcji.

Pod przyciskiem Shift kryje się umiejętność o godnej nazwie Szarża. Rycerz zyskuje premię do prędkości poruszania się, lecz traci na zwrotności. Umiejętność ma zasięg do 55 m, pod warunkiem, że nie zderzymy się wcześniej z jakąś przeszkodą. Podczas Szarży Reinhardt może chwycić przeciwnika i uderzyć nim o ścianę zadając 300 punktów obrażeń. Umiejętność ma dwojakie zastosowanie. Może służyć do rozbijania szeregów wroga, eliminowania pojedynczych celów oraz do szybkiego wracania na pole bitwy po śmierci. Należy pamiętać, żeby zbytnio nie oddalać się od sojuszników. Pokonując duży dystans Szarżą tylko po to by uderzyć w jednego przeciwnika otoczonego innymi wrogimi jednostkami, będzie w większości przypadków oznaczało samobójstwo i zmniejszenie przewagi naszej drużyny.

Ogniste uderzenie to kolejna umiejętność Reinhardta. Kula ognia wystrzeliwana z młota leci do momentu, aż zderzy się z trwałą przeszkodą i potrafi przenikać osłony nieprzyjaciela oraz samych bohaterów. Oznacza to, że jesteśmy w stanie zadać obrażenia kilku wrogom stojącym w jednej linii.

Super umiejętność powala przeciwników znajdujących się na obszarze stożka. Uderzenie zadaje 50 punktów obrażeń każdej wrogiej jednostce znajdującej się w zasięgu działania oraz powala je na 2,5 sekundy. Warto używać tej zdolności w taki sposób, aby powalić jak najwięcej przeciwników.

Reinhardt Umiejętności

Młot Rakietowy

Reinhardt robi wymach swoim młotem zadając cios przeciwnikom znajdującym się w zasięgu.

Klawisz: Lewy Przycisk Myszy 

Pole Osłonowe

Reinhardt wytwarza przed sobą pole osłonowe o powierzchni prostokąta, mogące przyjąć 2000 punktów obrażeń. Osłona stanowi ochronę dla sojuszników. Podczas castowania umiejętności Reinhardt nie może atakować.

Klawisz: Prawy Przycisk Myszy

Szarża

Reinhardt biegnie w prostej linii dostając premię do prędkości poruszania się. Podczas Szarży może złapać przeciwnika, który otrzymuje duże obrażenia jeśli ten zderzy się z murem.

Klawisz: Shift

Ogniste Uderzenie

Reinhardt wystrzeliwuje ognisty pocisk raniący i przenikający wrogie jednostki znajdujące się w jednej linii.

Klawisz: E 

Zdruzgotanie

Reinhardt uderza w ziemie młotem tworząc falę uderzeniową powalającą przeciwników znajdujących się przed nim i ogłuszającą ich na 2,5 s.

Klawisz: Q 

Overwatch – Poradnik bohaterów: Reinhardt