Orisa jest postacią należącą do klasy Tank. Ze względu na ogrom umiejętności ochraniających sojuszników Robot obronny jest wspaniałym pomocnikiem starć drużynowych.

Orisa poradnik

Orisa Informacje ogólne

  • Imię: Orisa
  • Wiek: 1 miesiąc
  • Rola: Tank
  • Trudność: Dwie gwiazdki
  • Zajęcie: Robot obronny
  • Baza operacyjna: Numbani
  • Przynależność: Brak

Silna przeciwko: Wieprzu, Torbjorn, Reinhardt
Słaba przeciwko: Wdowa, Genji, Hanzo, Żołnierz 76, D.Va

Orisa mocne i słabe strony

Mocne strony

  • Świetna ochrona przy skupionych atakach (z jednej strony)
  • Dobra ochrona przy pomocy Umocnienia
  • Stawianie bariery ochronnej z dystansu
  • Możliwość podniesienia obrażeń sojuszników

Słabe strony

  • Niska mobilność postaci
  • Mało skuteczna przy atakach z wielu stron

Orisa Strategia

Orisa jest postacią należącą do klasy Tank. Jak przystało na Tanka posiada ona szereg umiejętności zapewniających ochronę towarzyszy broni. Przy atakach wrogich jednostek z jednej strony zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa. Inaczej sprawa wygląda, gdy do atak jest przeprowadzany z wielu stron. Niska mobilność i charakter umiejętności nie pozwalają Orisie na pełną ochronę. W takich przypadkach lepiej wycofać się lub schować. Niezwykle użyteczną umiejętnością Orisy jest ładunek grawitacyjny, który po wystrzeleniu skupia wokół siebie wrogów. Detonacji towarzyszy nagłe przyciągnięcie wrogich jednostek i ich dodatkowe spowolnienie. Umiejętność nadaje się do zrzucania wrogów w przepaście lub wyciągania ich z kryjówek.

Podstawowym atakiem Orisy jest Miotacz Fuzyjny. Automatyczna broń wystrzeliwuje 12 pocisków na sekundę jest w stanie przerwać szarżę nieprzyjaciela. Magazynek mieści 150 naboi dlatego broń świetnie sprawdzi się w wąskich przejściach, gdzie będziemy mogli skupić ogień na konkretnym przeciwniku. Niestety podczas atakowania Miotaczem Fuzyjnym Orisa jest znacznie spowolniona co powoduje, że staje się ona łakomym kąskiem dla flankerów. Również przeładowanie broni trwa dość długo, bo 2,5 sekundy. Najlepiej przeładowywać broń usuwając się z pola bitwy lub chowając się.

Kolejną umiejętnością Orisy jest Umocnienie. Po aktywacji otrzymuje ona mniejsze obrażenia, zredukowane o 50 %. Dodatkowo podczas trwania Umocnienia Orisa jest niewrażliwa na efekty kontroli, tj. spowolnienie. Przykładowo, po aktywacji Umocnienia, gdy zaatakuje nas Wieprzu swoim Hakiem – otrzymamy obrażenia, ale nie zostaniemy do niego przyciągnięci.
Orisa posiada w zanadrzu również Barierę Ochronną. Wystrzeliwany pocisk po kontakcie z podłożem zamienia się w tarczę chroniącą przed atakami wroga. Z założenia jest to tarcza stacjonarna czyli taka, której nie można przemieścić. Istnieje jednak możliwość przyczepienia bariery do przedmiotów i przetransportowanie jej przy pomocy Projektora Fotonowego Symmetry.

Umiejętność ultimate Orisy to Turbodoładowanie. Postać umieszcza przed sobą przedmiot, który podnosi o 50 % obrażenia zadawane przez towarzyszy broni, którzy są w zasięgu obiektu i linii wzroku. Urządzenie może zostać zniszczone skoncentrowanym ogniem, gdyż posiada jedynie 200 punktów wytrzymałości. Warto jest castować ultimate w miejscach częściowo osłoniętych, tak aby zagwarantować odpowiedni poziom ochrony obiektu.

Orisa Umiejętności

Miotacz Fuzyjny

Podstawowa umiejętność Orisy. Automatyczne działo wystrzeliwujące dużą ilość pocisków raniących wroga. Podczas ostrzału Orisa zostaje spowolniona.
Klawisz: Lewy Przycisk Myszy

Stać!

Ładunek grawitacyjny, który po wystrzeleniu i detonacji spowalnia i przyciąga do siebie wrogów będących w zasięgu.
Klawisz: Prawy Przycisk Myszy

Umocnienie

Redukcja otrzymywanych obrażeń i niewrażliwość na efekty kontroli.
Klawisz: Shift

Bariera Ochronna

Stacjonarna bariera chroniąca wszystkich sojuszników będących w jej zasięgu.
Klawisz: E

Turbodoładowanie

Orisa umieszcza obiekt, który zwiększa zadawane obrażenia przez sojuszników będących w jej zasięgu wzroku.
Klawisz: Q

Overwatch – Poradnik bohaterów: Orisa
5 (100%) 1 vote