Mei została zakwalifikowana do klasy Obrony. Posiada jednak cechy postaci Wsparcia i Tanka.

Mei poradnik

Mei informacje ogólne

  • Imię: Mei-Ling Zhou
  • Wiek: 31 lat
  • Rola: Obrona
  • Trudność: Trzy gwiazdki
  • Zajęcie: Klimatolog, Podróżniczka
  • Baza operacyjna: Xi’an, Chiny
  • Przynależność: Była agentka Overwatch

Silna przeciwko: Bastion, Torbjorn, Genji
Słaba przeciwko: Żołnierz 76, Trupia Wdowa, Fara, McCree, Reaper

Mei mocne i słabe strony

Mocne strony

  • Wszechstronność
  • Kontruje postacie typu asasyn
  • Możliwość unikania umiejętności przeciwników przy pomocy Kriostazy

Słabe strony

  • Stosunkowo niskie obrażenia
  • Słaba na dużym dystansie

Mei Strategia

Mei jest jedną z najbardziej uniwersalnych postaci w grze. Może obsadzić rolę Wsparcia, Tanka lub DPSa. Jej obecność w drużynie staje się uprzykrzające dla przeciwników. Podstawową bronią Mei jest Miotacz Endotermiczny, której możemy używać na dwa sposoby.

Podstawowym atakiem jest wysłanie fali zimna, która zadaje obrażenia oraz zamraża cel. Proces zamarzania chwilę trwa. Po 1,5 sekundy od kontaktu promienia z wrogą jednostką zostaje ona zamrożona na 2 sekundy. Warto o tym pamiętać podczas starć. Również niewielki zasięg broni (10 m) sprawia, że korzystanie z broni staje się kłopotliwe i często wiąże się dostaniem kilku strzałów.

Alternatywny ogień polega na wystrzeleniu sopla, który zadaje większe obrażenia. Podstawową taktyką eliminacji celu jest zamrożenie przeciwnika oraz spokojne wymierzenie strzału w głowę. W większości przypadków takie combo zabije nieszczęśnika, a wykonanie akcji jest dla nas dość bezpieczne ze względu na efekt kontroli podczas zamrożenia. Umiejętne użycie Miotacza Endotermicznego sprawia, że Mei wyeliminuje z gry większość bohaterów w pojedynku 1vs1.

Kolejną umiejętnością Mei jest Kriostaza. Postać zamienia się w bryłę lodu. Podczas efektu, który trwa 4 sekundy Mei nie można namierzyć i zostanie uleczona za 150 punktów życia. Rzucając spella warto pamiętać o tym, że nie można wtedy wykonywać żadnej akcji. W momencie zamrożenia jesteśmy traktowani jak ściana co oznacza, że stanowimy element ochronny dla sojuszników. Również nie działają na nas żadne wrogie umiejętności, w tym również ultimate.

Pod klawiszem „E” kryje się kolejna umiejętność, czyli Ściana Lodu. Na maksymalny czas 4,5 sekund stawiamy lodową konstrukcję, która jest traktowana jak ściana. Nieumiejętne użycie tego spella może jednak zaszkodzić sojusznikom, np. odcinając im drogę ucieczki lub blokując czyjąś super umiejętność przy braku komunikacji.

Super umiejętność Mei to Zamieć. Rzucając zaklęcie tworzymy na polu bitwy strefę zimna, która zaznacza wszystkich przeciwników znajdujących się w promieniu 10 metrów. Efekt zamrożenia jest taki sam, jak w przypadku Miotacza Endotermicznego, trwa 5 sekund i zadaje niewielkie obrażenia. Należy pamiętać, że zamarzanie wrogiej jednostki nie jest natychmiastowe. Oznacza to, że mobilne postacie są w niektórych sytuacjach zdolne do ucieczki ze strefy. Używaj umiejętności w celu odcięcia wrogom drogi ucieczki lub uniemożliwienia im dostania się do punktu lub ładunku.

Mei Umiejętności

Miotacz Endotermiczny

miotacz endotermiczny

Mei wystrzeliwuje wiązkę promienia zamrażającego na krótkim dystansie. Alternatywny ogień polega na wystrzeleniu pocisku w postaci sopla.
Klawisz: Lewy Przycisk Myszy, Prawy Przycisk Myszy

Kriostaza

Mei zamienia się w bryłę lodu będąc niewrażliwą na ataki przeciwników. Podczas trwania efektu Mei leczy się, lecz nie może korzystać z innych umiejętności.
Klawisz: Shift

Ściana Lodu

Mei stawia dużą ścianę lodu stanowiącą świetny element obrony.
Klawisz: E

Zamieć

Mei wypuszcza drona, który we wskazanym miejscu tworzy strefę zimna spowalniającą wrogów, a po określonym czasie wrogie jednostki zostają zamrożone.
Klawisz: Q

Overwatch – Poradnik bohaterów: Mei