Spis treści
Układ Nvidia Quadro M2000M to starsza konstrukcja pochodząca z października 2015 roku, wykonana w architekturze Maxwell. Karta graficzna nie należy do najwydajniejszych jednostek. Jej parametry i możliwości powodują, że dedykowana jest raczej mniej wymagającym użytkownikom.
Układ obsługuje 640 potoków, a rdzenie GPU taktują z częstotliwością od 1038 do 1197 MHz. Zegar pamięci natomiast taktuje z częstotliwością 5000 MHz. Układ posiada magistralę o szerokości 128 bitów, a typ obsługiwanej pamięci to GDDR5. Maksymalna ilość pamięci wynosi 4096 MB.
Karta Nvidia Quadro M2000M obsługuje takie technologie jak: DirectX 12 (FL 11_0), Shader 5.0, PhysX, 3D Vision Pro, nView, Optimus. Wykonana została w przestarzałym 28 nm procesie litograficznym, a współczynnik TDP wynosi 55 W.
Układ w benchmarkach nie radzi sobie najlepiej. W testach gier wyniki wyglądają następująco: Just Cause 3 na ustawieniach ultra osiągnął 30 fps, w Rainbow Six Siege karta na ustawieniach ultra uzyskała 38 fpsów, a w Star Wars Battlefront 2015 na ultra 32,7 fpsów. W Wiedźminie 3 układ na wysokich ustawieniach zdobył 23 fpsy, na niskich 74 fpsów.
Specyfikacja Nvidia Quadro M2000M
Architektura | Maxwell |
Potoki | 640 – ZJC |
Zegar rdzenia * | 1038 – 1197 (Boost) MHz |
Zegar pamięci * | 5000 MHz |
Magistrala | 128 bit |
Typ pamięci | GDDR5 |
Maks. pamięci | 4096 MB |
Pamięć współdzielona | nie |
DirectX | DirectX 12 (FL 11_0), Shader 5.0 |
Pobór prądu | 55 W |
Tranzystory | 1870 mln |
Technologia | 28 nm |
Technologie | Optimus, PhysX, 3D Vision Pro, nView, Optimus |
Porównanie z innymi seriami kart graficznych, Nvidia Quadro M2000M vs Nvidia Quadro M3000M
Nvidia Quadro M2000M | Nvidia Quadro M3000M | |
Architektura | Maxwell | Maxwell |
Potoki | 640 – ZJC | 1024 – ZJC |
Zegar rdzenia * | 1038 – 1197 (Boost) MHz | 1050 MHz |
Zegar pamięci * | 5000 MHz | 5000 MHz |
Magistrala | 128 bit | 256 bit |
Typ pamięci | GDDR5 | GDDR5 |
Maks. pamięci | 4096 MB | 4096 MB |
Pamięć współdzielona | nie | nie |
DirectX | DirectX 12 (FL 11_0), Shader 5.0 | DirectX 12_1, Shader 5.0 |
Pobór prądu | 55 W | 75 W |
Tranzystory | 1870 mln | 5200 mln |
Technologia | 28 nm | 28 nm |
Technologie | Optimus, PhysX, 3D Vision Pro, nView, Optimus | Optimus, PhysX, 3D Vision Pro, nView, Optimus |
Nieco nowszy układ, Nvidia Quadro M3000M obsługuje niemal dwukrotnie więcej potoków, zegar rdzenia wysterowany jest na 1050 MHz, a magistrala jest dwukrotnie szersza. Poza tym reszta specyfikacji poza większym współczynnikiem TDP pozostaje bez zmian.