Microsoft na targach E3 zapowiedział, że pracuje nad konsolą Xbox Scorpio. Wiemy już, że po raz kolejny producent chce uzyskać przewagę nad oddalającym się Sony, które sprzedało znacznie więcej konsol, a ma także znacznie lepszą opinię wśród graczy.

Z potwierdzony informacji wynika, że nowa (ulepszona) wersja konsoli Xbox, będzie dysponowała mocą obliczeniową postaci sześciu teraflopów, co jest znacznie lepszym wynikiem od PlayStation Neo (4,2 TF), różnica około 40 procent.

Układ graficzny

Aby zapewnić tak dużą moc, potrzebny jest wydajny układ graficzny. Nawet mający w czerwcu premierę układ AMD Polaris nie dysponuję aż tak dużą mocą. Wszystko zwiastuje na to, że Microsoft zdecydował się wykorzystać jeszcze nie zapowiedziany układ VEGA również od AMD, oferujący 64 jednostki obliczeniowe.

Pamięć RAM

Z najnowszych informacji wynika, że nowa konstrukcja będzie dysponowała przepustowością pamięci na poziomie 320 GB/s. Z kolei tą wiadomość można interpretować na dwa sposoby, że w konsoli znajdzie się 8 GB pamięci G5X na 256-bitowej szynie lub co może być bardziej prawdopodobne 12 GB GDDR z 384-bitowym interfejsem. Skoro według zapowiedzi wynika, że na Xbox Scorpio zagramy w rozdzielczości 4K, to jasne jest, iż zapotrzebowanie na pamięć będzie ogromne.

Xbox Scorpio konsola

Procesor

W tym temacie Microsoft milczy. Wiemy, że będzie to ośmiordzeniowy konstrukcja, tak jak było to w Xbox One i PlayStation 4. Pytanie tylko, czy wykorzystana zostanie istniejąca konstrukcja Jagura, czy może nadchodząca architektura Zen? Na odpowiedź na to pytanie będziemy musieli jeszcze poczekać.

Poniżej znajduje się zestawienie, jak nowa konsola Xbox Scorpio od Microsftu wygląda na tle konkurencji.

Specyfikacja techniczna Xbox Scorpio:

 PlayStation 4PlayStation 4K NeoXbox OneXbox Scorpio
ProcesorOsiem rdzeni Jaguar w 1,6GHzOsiem rdzeni Jaguar w 2,1GHzOsiem rdzeni Jaguar w 1,75GHzOsiem rdzeni, spekulacja: podkręcony Jaguar lub odpowiednik
Układ graficzny18 jednostek obliczeniowych Radeon GCN w 800 MHz36 jednostek obliczeniowych GCN w 911 MHz12 jednostek obliczeniowych GCN w 853MHzSpekulacja: 56/60 jednostek obliczeniowych GCN w 800 - 850 MHz
Pamięć8GB GDDR5 z 176 GB/s8GB GDDR5 z 218 GB/s8GB DDR3 z 68 GB/s oraz 32 MB ESRAM z 218 GB/sPonad 320 GB/s, spekulacja: 12 GB GDDR5

Konsola Xbox One