Sid Meier’s Civilization VI to kolejna odsłona strategicznej gry stworzonej przez studio Firaxis Games. Wydana została przez 2K Games 21 października 2016 roku na platformę Microsoft Windows, a w lutym pojawiła się wersja na Linux. Ta część, podobnie jak wszystkie poprzednie, opiera się na rozwoju cywilizacji oraz osiągnięcia zwycięstwa przez podbój militarny, postęp technologiczny czy dyplomację. Gracz pozyskuje możliwość zakładania oraz rozbudowywania miast, a także rozwijania nowych technologii i atakowania wrogów.

Civilization VI Wymagania

Wymagania dotyczące sprzętu opublikowane zostały na Steamie jeszcze przed premierą gry. Choć większość producentów zaleca do nowych gier układ typu GeForce GTX 1070, to Sid Meier’s Civilization VI nie posiada szczególnie wygórowanych wymagań. Poniżej przedstawiamy minimalne oraz zalecane wymagania dotyczące sprawnie prowadzonej rozgrywki w Civilization VI.

Civilization VI Minimalne wymagania:

  • Procesor: Intel Core i3 2,5 GHz, AMD Phenom II 2,6 GHz bądź lepszy
  • Karta graficzna: NVIDIA GeFroce GTX 450, AMD Radeon HD 5570, 1 GB pamięci
  • DirectX 11
  • Pamięć: 4 GB RAM
  • Dysk twardy: 12 GB wolnego miejsca na dysku
  • System operacyjny: 64-bitowy Windows 7/Windows 8.1/Windows 10.

Civilization VI Zalecane wymagania:

  • Procesor: Intel Core i5 2,5 GHz czwartej generacji, AMD FX8350 4,0 GHz bądź lepszy
  • Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 770, AMD Radeon HD 7970, 2 GB pamięci
  • DirectX 11
  • Pamięć: 8 GB RAM

Fabuła szóstej części

Szósta część odsłony kultowej Cywilizacji okazuje się zdecydowanym przełomem. Z jednej strony umożliwia graczowi jeszcze dokładniejsze zarządzenie imperium, a z drugiej upraszcza niepotrzebnie skomplikowane elementy. Sid Meier’s Civilization VI pozwala stworzyć od zera legendarne imperium, które rozwija się na przestrzeni dziejów.

W szóstej części możemy podjąć się jednej z osiemnastu dostępnych cywilizacji, każda charakteryzuje się unikalną jednostką, budynkiem i bonusem. Co więcej, każda może mieć przypisanego więcej niż jednego przywódcę. Główna zmiana, jaka nastąpiła w tej części dotyczy rozbudowy miasta. Wprowadzono bowiem dystrykty, jako pole odpowiedzialne za dany aspekt. Cudów z kolei nie buduje się w obrębie miasta, ale na wybranym polu na mapie w zasięgu metropolii. Zmianie ulega również drzewko technologiczne. Przyspieszenie rozwoju konkretnych dziedzin nastąpi, jeśli gracz uzyska dostęp do odpowiednich zasobów bądź usprawnień.

Komputer do Civilization VI


Komputer do Civilization VI, wymagania sprzętowe
Rate this post