Spis treści
Intel HD Graphics 6000 to GPU dedykowane mniej wymagającym użytkownikom. Wykonany w architekturze Broadwell, posiada 48 potoków i magistralę 64/128 bitów. 14 nm proces technologiczny sprawia, że układ jest ergonomiczny i odznacza się niskim zużyciem energii.
Znajdziemy go w mobilnych procesorach Intel Core i7-5650U, i7-5550U, i5-5250U, a także i5-5250U. W grach układ nie radzi sobie zbyt dobrze. W Mirros’s Edge Catalyst na niskich ustawieniach zdobył 20,8 fps, w Overwatch na niskich 25 fps, natomiast w Farming Simulator 17 na wysokich 18,9 fps.
Specyfikacja Intel HD Graphics 6000
Architektura | Broadwell |
Potoki | 48 – ZJC |
Zegar rdzenia * | 300 – 1000 (Boost) MHz |
Magistrala | 64/128 bit |
Pamięć współdzielona | tak |
DirectX | DirectX 12 (FL 11_1) |
Tranzystory | 1900 mln |
Technologia | 14 nm |
Technologie | QuickSync |
Porównanie z innymi seriami kart graficznych, Intel HD Graphics 6000 vs Intel Iris Graphics 6100
Intel HD Graphics 6000 | Intel Iris Graphics 6100 | |
Architektura | Broadwell | Broadwell |
Potoki | 48 – ZJC | 48 – ZJC |
Zegar rdzenia * | 300 – 1000 (Boost) MHz | 300 – 1100 (Boost) MHz |
Magistrala | 64/128 bit | 64/128 bit |
Pamięć współdzielona | tak | tak |
DirectX | DirectX 12 (FL 11_1) | DirectX 12 (FL 11_1) |
Tranzystory | 1900 mln | 28 W |
Technologia | 14 nm | 1900 mln |
Technologie | QuickSync | 14 nm |
Technologie | QuickSync | QuickSync |
Zintegrowany układ graficzny Intel Iris Graphics 6100 wykonany został w architekturze Broadwell. Posiada 48 potoków i magistralę 64/128 bit. Wykonany w 14 nm procesie technologicznym posiada współczynnik TDP na poziomie 28 W. Układ swoją premierę miał w styczniu 2015 roku. Znajdziemy go w procesorach mobilnych Intel Core i7-5557U, Core i5-5287U, Core i5-52557U oraz Core i3-5157U. GPU Intel Iris Graphics 6100 taktuje z częstotliwością od 300 do 1100 MHz, w zależności od konfiguracji.
Układ ten idealnie sprawdzi się w przypadku mniej wymagających zadań biurowych, a także do uruchamiania nieco bardziej skomplikowanych aplikacji i programów. Niestety w przypadku nowych gier, nie radzi sobie zbyt dobrze. W testach w grze Overwatch na niskich ustawieniach uzyskał 33,6 fps, w Doom’ie na niskich ustawieniach 0 fps, a w Mirror’s Edge Catalyst na średnich wyłącznie 16 fps.