Spis treści
AMD FirePro W5170M wykonany został w architekturze GCN. Zadebiutował na rynku pod koniec 2015 roku jako wydajna karta graficzna. Obecnie nadal jej specyfikacja prezentuje całkiem przyzwoite parametry. Niemniej, układ dedykowany jest wszystkim tym, którzy mają wobec grafiki mniejsze wymagania i oczekiwania.
AMD FirePro W5170M wspiera 640 potoków, a zegar rdzenia w trybie turbo taktuje z częstotliwością 925 MHz. Zegar pamięci taktuje z częstotliwością 4500 MHz. Grafika posiada 128-bitową magistralę oraz wspiera maksymalnie 2048 MB pamięci GDDR5.
Układ wykonany został w 28 nm procesie litograficznym i dedykowany jest dużym laptopom. Grafika obsługuje następujące technologie: DirectX 12, OpenCL 1.2, OpenGL 4.3, Vulkan, Mantle, Eyefinity, Enduro, App Acceleration, HD3D, DirectX 12 (FL 12_0), Shader 5.0.
W benchmarkach osiągane przez grafikę wyniki wyglądają następująco. 3DMark – Fire Strike Graphics 1920×1080 7% wynik, 3DMark – Ice Storm Extreme Graphics 1920×1080 28% wynik, 3DMark – Ice Storm Standard Graphics 1280×720 19% wynik. W Wiedźminie 3 na ustawieniach średnich AMD FirePro W5170M zdobyła 31 fps, natomiast na wysokich 14,8 fps. W grze Thief na wysokich ustawieniach osiągnęła 43,8 fps. W Batman: Arkham Knight na średnich ustawieniach osiągnęła 45 fps.
Specyfikacja AMD FirePro W5170M
Architektura | GCN |
Potoki | 640 – ZJC |
Zegar rdzenia * | 925 (Boost) MHz |
Zegar pamięci * | 4500 MHz |
Magistrala | 128 bit |
Typ pamięci | GDDR5 |
Maks. pamięci | 2048 MB |
Pamięć współdzielona | nie |
DirectX | DirectX 12 (FL 12_0), Shader 5.0 |
Technologia | 28 nm |
Technologie | DirectX 12, OpenCL 1.2, Ope |
Porównanie z innymi seriami kart graficznych, AMD FirePro W5170M vs Nvidia Quadro M2000M
AMD FirePro W5170M | Nvidia Quadro M2000M | |
Architektura | GCN | Maxwell |
Potoki | 640 – ZJC | 640 – ZJC |
Zegar rdzenia * | 925 (Boost) MHz | 1038 – 1197 (Boost) MHz |
Zegar pamięci * | 4500 MHz | 5000 MHz |
Magistrala | 128 bit | 128 bit |
Typ pamięci | GDDR5 | GDDR5 |
Maks. pamięci | 2048 MB | 4096 MB |
Pamięć współdzielona | nie | nie |
DirectX | DirectX 12 (FL 12_0), Shader 5.0 | DirectX 12 (FL 11_0), Shader 5.0 |
Technologia | 28 nm | 28 nm |
Technologie | DirectX 12, OpenCL 1.2, Ope | Optimus, PhysX, 3D Vision Pro, nView, Optimus |
Jak widać, układ Nvidia Quadro M2000M odznacza się bardzo zbliżoną specyfikacją. Taktuje z nieco wyższą częstotliwością, zegar pamięci wysterowany jest nieco wyżej, natomiast maksymalna obsługiwana pamięć jest dwukrotnie większa.
Polecane laptopy mobilne